{"id":847,"date":"2015-09-04T12:39:05","date_gmt":"2015-09-04T12:39:05","guid":{"rendered":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/?p=847"},"modified":"2021-07-07T13:14:09","modified_gmt":"2021-07-07T11:14:09","slug":"bedrijf-verkopen-verkoopklaar-maken-van-de-onderneming","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/blog\/bedrijf-verkopen-verkoopklaar-maken-van-de-onderneming\/","title":{"rendered":"Bedrijf verkopen: verkoopklaar maken van de onderneming"},"content":{"rendered":"
Het welslagen van de overdracht van een bedrijf is voor een belangrijk deel afhankelijk van een goede voorbereiding. En goed betekent vooral ook: met een ruime aanloop. Wie zijn auto verkoopt zal deze eerst oppoetsen; met een bedrijf is het niet anders. Een bedrijf dat moet worden overgedragen aan volgende generaties of aan derden moet daarvoor in gereedheid worden gebracht. En omdat het bedrijf vaak de belangrijkste vermogenscomponent is die voor toekomstig inkomen moet zorgen, is het zaak daar tijdig mee te beginnen.<\/p>\n<\/div>\n
Invalshoeken<\/strong> Verkoopklaar maken van de onderneming <\/strong> Dit zijn de belangrijkste onderwerpen bij het verkoop klaar maken:<\/p>\n Het welslagen van de overdracht van een bedrijf is voor een belangrijk deel afhankelijk van een goede voorbereiding. En…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":833,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[12],"tags":[],"class_list":["post-847","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-artikelen"],"acf":[],"yoast_head":"\n
\nHet overdrachtsproces kent vier invalshoeken:<\/p>\n\n
\nTijdens het in gereedheid brengen van de overdracht moet u zich vooral richten op het bieden van inzicht in de toekomstige mogelijkheden van uw bedrijf. Natuurlijk is de feitelijke stand van zaken van belang. Maar eigenlijk is het de kunst de potentie van een bedrijf in beeld te brengen en deze ook terug te zien in de wijze waarop strategie en organisatie zijn neergezet.<\/p>\n\n