{"id":4235,"date":"2020-10-12T13:30:05","date_gmt":"2020-10-12T11:30:05","guid":{"rendered":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/blog\/\/"},"modified":"2021-07-05T11:18:21","modified_gmt":"2021-07-05T09:18:21","slug":"96-op-welk-moment-in-het-overnameproces-moeten-medewerkers-geinformeerd-worden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/blog\/96-op-welk-moment-in-het-overnameproces-moeten-medewerkers-geinformeerd-worden\/","title":{"rendered":"96. Op welk moment in het overnameproces moeten medewerkers ge\u00efnformeerd worden?"},"content":{"rendered":"

De 100 meest gestelde vragen bij bedrijfsoverdracht, vraag 96 van 100<\/h2>\n

In de vorige blog spraken we over de rechten en plichten van werknemers bij (ver)koop van een bedrijf. Een logische vervolgvraag is op welk moment in het overnameproces de medewerkers ge\u00efnformeerd moeten worden. U wil immers geen onnodige onrust cre\u00ebren en u zit ook niet te wachten dat uw directe concurrenten al op de hoogte zijn voordat de deal (afge)rond is. Deze blog gaat in op het moment waarop u de werknemers informeert.<\/p>\n

Het informeren van medewerkers is maatwerk en afhankelijk van de omvang van uw organisatie, het wel of niet aanwezig zijn van een management team en\/of ondernemingsraad, de dealstructuur, het aandelenbelang wat u verkoopt. Dit maakt dat de juiste en tijdige communicatie essentieel is.<\/p>\n

Wettelijke richtlijnen<\/p>\n