{"id":1479,"date":"2019-02-18T09:10:49","date_gmt":"2019-02-18T09:10:49","guid":{"rendered":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/?p=1479"},"modified":"2021-07-08T12:21:55","modified_gmt":"2021-07-08T10:21:55","slug":"goodwill-binnen-accountancy","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.adcorporate.nl\/blog\/goodwill-binnen-accountancy\/","title":{"rendered":"Goodwill binnen accountancy"},"content":{"rendered":"
De inleiding van het artikel voorspelt weinig goed: goodwill in een percentage van de omzet. Met zeer uiteenlopende waarderingen (40-100%). Gelukkig wordt op 1 plek benoemd dat resultaten van de afgelopen jaren bepalend zijn…<\/p>\n
Normaliter is de huidige positie in combinatie met toekomstige kasstromen bepalend voor de (ondernemings-)waarde.<\/p>\n
Nu begrijp ik de bedoeling van het artikel wel, zo ook spreekt van prijs in plaats van waarde.<\/p>\n
Als we het dan toch hebben over prijs dan ben ik meer ge\u00efnteresseerd in de multiples in de branche om tot de ondernemingswaarde te komen. Bijvoorbeeld factor X * gemiddelde EBIT van de afgelopen Y jaar. En een top 5 van de kwalitatieve aspecten die van invloed zijn op X en Y. Wellicht in het volgende artikel?<\/p>\n<\/div>\n