“Doorgroeien was gewoonweg geen haalbare kaart”.
Begin 2003 begon Martin Tokkie vanuit huis met de internetwinkel www.goedkoopstedvd.nl. Het bedrijf maakte een snelle groei door. Toch besloot Tokkie in 2005 om de zaak te verkopen. “Het bedrijf was onderdeel van een eenmanszaak en leverde uit voorraad. Dat brengt nogal wat risico’s met zich mee. Doorgroeien was gewoonweg geen haalbare kaart.”
Doordat Martin Tokkie de dvd’s uit voorraad leverde, kampte hij thuis al snel met ruimtegebrek. Hij besloot er een pand bij te nemen. Binnen een paar jaar verhuisde hij opnieuw. De zaken liepen uitstekend. Eind 2005 moest Tokkie een keuze maken: doorgroeien of de boel verkopen. “Wil je meegaan in de markt, dan moet je groeien. Maar dat was in mijn geval gewoon niet realistisch.”
“Ik ging op zoek naar een overnameadviseur en kwam terecht bij twee verschillende organisaties. Beide kwamen op mij erg positief over. Uiteindelijk viel de keuze op Adcorporate, omdat dit bedrijf voor mijn gevoel over een groter netwerk beschikte. Al heb ik wel even getwijfeld, hoor. Je moet toch al gauw € 15.000 neertellen voor die ondersteuning. Gelukkig was de waarde van mijn bedrijf hoog genoeg. Voor bedrijven die een stuk minder opbrengen, is de tussenkomst van zo’n adviseur in mijn ogen niet zo interessant.”
“Adcorporate heeft mij perfect begeleid. De organisatie beschikt over kundige mensen met veel inzicht in de bedrijfsovernamemarkt. En belangrijker nog: via hen kwam ook de koper. Als je geen koper vindt, ben je uiteindelijk ook niet tevreden. Al vraag ik me achteraf wel af of het netwerk van Adcorporate wel zo groot is als ik van tevoren dacht. Maar goed, de transactie is goed verlopen en daar draait het uiteindelijk om.”
Terug naar overzicht.